Met de GS reed ik door geheel oost Europa. Wat een fantastisch fijne reis motor. Ik de winter wilde ik echter ook van de mooie zonnige dagen genieten. Met de GS en helemaal niet met de Rocket 3 wilde ik in de pekel rijden. Voor heel weinig geld kocht ik er een Kawasaki GTR 1000 bij. Prima ding maar het kon me nou niet echt bekoren. Ik had niks met deze motor. Na de winter verkocht aan de buurman.
Aan het begin van het seizoen in 2009 schoot het mij verschrikkelijk in de rug. Dokter bezocht en het bleek een hernia te zijn. Op de Rocket kon ik geen 2 tellen meer zitten. Benen naar voren was geen optie meer voor mij. Helaas moest ik afscheid nemen van de Rocket. Op de GS was het een genot en zelfs een verlichting voor de rug.
Na 3 maanden intesieve fysio en trainen was ik hersteld. De GS beviel me nog steeds erg goed en ik hoefde niet perse wat anders. In de winter kwam er weer een BMW R 1100 RS. Heerlijk stuur fietsje.
Tussendoor kocht ik nog een oude Moto Guzzi. Ik wilde er een cafe racer van maken. Maar door tijdgebrek weer verkocht. Wel een bruut ding en een levende machine.
Leden van MG de BUDTJES kennen deze motor als de aandrukker of de Guzzi Nero 🙂
Doordat de GS nog steeds goed beviel maar ik ook af en toe wat anders wil rijden kocht ik een motor die ik in het verleden erg mooi vond. In de tijd dat ik nog een CBR 1000 F had was deze nogal duur en was het er nooit van gekomen. Niet lang gehad, het Japanse kan me niet echt meer bekoren. oer degelijk en oersaai.
De winter begon dus maar een leuke BMW R 1100 R gekocht. Leuke motor en vooral fijn sturend. Na de winter heb ik deze weer verkocht.
Jeugd sentiment en daarom gekocht. Rondje rond de kerk mee gereden en snel weer weg. Het is niks en zal nooit iets voor mij worden zo’n sportieve motor.
De Honda ST 1100 was in het verleden de perfecte motor volgens mij. Ik kon geschikt één kopen dus besloot ik die voor de winter te kopen. Ik vind het nu een zwaar log onhandelbaar ding. Maar nog steeds een heerlijke snelweg motor.
Het werd na 10 jaar tijd om afscheid te nemen van de R 1150 GS. Er stond 130.000 km op de klok waarvan ik er zelf 100.000 km mee had gereden. Ik had deze snel verkocht want hij was nog gewoon n in nieuwstaat. Achteraf heb ik nog wel eens gedacht, heb ik het wel goed gedaan het was de fijnste motor ooit. Toen een BMW R1100RT gekocht.