
De Ducati beviel eigenlijk erg goed, maar ik wilde iets heel anders. Het was Michel die een H-D freak is en mij het H-D virus bezorgde. En om dat virus te voeden kocht ik naast de Duc een H-D. Om te beginnen leek mij een Sportster die ik bij een autobedrijf op de kop tikte ideaal.
Ik bouwde de Sporty geheel naar mijn smaak maar ik wilde stiekum toch een dikke H-D.
Ik had inmiddels een nieuwe baan waar ik prima verdiende. Het moest maar eens gebeuren, de eerste nieuwe motor moest er komen. Natuurlijk een dikke H-D. Ik verkocht de Sportster en de Duc en kocht bij toentertijd Harleyworld in Amsterdam een nieuwe Roadking Classic FLHRCI. Ik ontwierp zelf een H-D jas en liet die op maat maken door Verheul uit Vroomshoop.


Op de Rodking classic reed ik in amper 2 jaar 60.000 km. Ook maakte ik de eerste rit naar de Noordkaap.
Daar ik er erg veel op gereden had maakte ik de overweging om de Roadking in te ruilen voor een nieuwe. Door relatief weinig kosten kon ik mij weer een nieuwe veroorloven. De Roadking beviel uitstekend en om toch een iets andere te kopen koos ik in 2004 voor de Roadking Custom.
De Roadking Custom beviel eigenlijk veel minder dan de Classic. Stuurde minder goed door de andere balhoofdhoek en had minder grondspeling. Verder had deze last van een piepende rem waar de dealer ondanks zijn grote inzet geen grip op kreeg.
Ik besloot de Custom in 2005 weer in te ruilen voor een Classic. De in mijn ogen betere motor.


In 2007 had ik na enkele lange trips weer tegen de 60.000 km gereden op de King. Daar er niet iets in het H-D programma was wat ik als vervanger voor de H-D zag ging ik bij andere merken kijken.
Ik wilde weer een dikke cruiser, deze vond ik bij Triumph. Hans Blom opende net zijn zaak in leusden en ik maakte er een proefrit.
In één woord een BEEST!!! Iets anders is er voor de 2300cc metende Triumph Rocket 3 niet te zeggen. Dit had niks met een H-D te maken maar het was gewoon een dikke motor met een gigantisch motorblok. Zonder twijvel is dit de meest bijzondere motor die ik ooit gehad heb, uniek in zijn soort.
In 2007 ging ik nog op de Rocket 3 op vakantie. Maar dat had beperkingen. Het hoge gewicht en de beperkte bepakkings mogelijkheden deed mij besluiten om er een BMW bij te kopen. Ik had namelijk het plan om naar Oost Oekraïne te gaan. In dit geval leek mij een R1100RS wel wat.

Redelijk wat grondspeling en met koffers. Na er een paar weken intensief er mee te hebben gereden vond ik de zithouding toch iets te sportief. Ik dacht terug aan de R 1100 GS die ik enkele jaren geleden had op mijn trip naar Marokko. Toen vond ik die boxer oersaai, maar door die RS had ik er een hele andere kijk op gekregen.

Ik kon een mooie deal maken met de Jong in Enkhuizen. Ik ruilde de RS in voor een mooie R 1150 GS.
1 week heb ik er plezier aan gehad. 1000 km gereden en toen werd ik eraf gereden door een koekblik. De R 1150GS werd total loss verklaard en zo redelijk kort voor de vakantie had ik dus geen motor om naar Oekraine te gaan.
Ik had de GS verzekerd bij een maatschappij die niet echt mee werkte ondanks dat het niet mijn schuld was. Ik moest de motor door een taxateur laten controleren. Ik kwam terecht bij het toenmalige Smudde motoren, nu Broekhuis oost in Enschede. Dankzij hun topservice kreeg ik waar ik recht op had.

Maar nu stond ik nog voor de uitdaging om alsnog een GS te vinden. Ik zocht stad en land af en ik kwam echt heel veel rommel tegen. Bij toeval kwam ik langs Nijeveen en ging ik kijken bij Wim ter Braake motoren.. Er was net een BMW R 1150 GS ingeruild. Dit was helemaal wat ik zocht en ook nog een Adventure uitvoering compleet met kofferset. Precies zoals ik die wilde.
Ik had nu voldoende tijd om de reis voor te bereiden. Wat was dit een fijne motor.