Mijn motorhistorie 4

Op facebook werd een voor mij nostalgische motor aangeboden. het was immers het eerste model dat ik ooit eens bezat. Ik kocht een fantastische Honda CM 400 T van de eerste eigenaar die hem in 1983 nieuw had gekocht bij Jan oude Monnik, nu beter bekend als H-D dealer. Ik was nu echter een ander kaliber motor gewend en als ik erop reed dan was het voor mij net een bromfiets. Voor mij was het nostalgie vergaat 🙂

Na de BMW R 1100 RT kreeg ik de kans om een K 1200 RS te kopen. Een erg dikke beer met een erg sterk blok. Ik wilde graag weer eens een snelle toer motor. Heerlijke motor maar qua windbescherming de mindere van de RT. Dus maar weer verkocht en op zoek naar een RT.

Op mijn zoektocht naar een RT vond ik geen 1100 versie maar een BMW R 850 RT. De motor zag er erg mooi uit dus kocht ik die. Een heerlijke motorfiets die absoluut niets onder doet voor de 1100 RT. Misschien vind ik die 850 nog wel mooier lopen. Het enige nadeel vond ik de topsnelheid. Bij 170 km/h hield het op.

Dit is voor nu mijn huidige motor. Ik wilde meer snelheid voor op de Autobahn en dat vond ik in deze BMW K 1200 GT. Een lekkere sterke fiets met 152 pk. Heerlijke motor voor op de snelweg en erg comfortabel. Toch miste ik het gevoel van de boxer….

Dus daarom heb ik er een BMW R 1100 GS bij gekocht. De GS die me steeds weer het juiste motorgevoel geeft. Heerlijk op binnen wegen en op de snelweg is het goed te doen. De bochten gaan als vanzelf.

Mijn wens is een BMW R 1200 GS, het liefst een Adventure. Misschien komt het er komend jaar van.

Zo zie je maar, een perfecte motor zal men nooit vinden. Bij de ene heb je wat bij de andere laat je wat. Voor sommige merken krijg je een voorkeur. Ik had dat met Honda, Harley-Davidson en nu al geruime tijd met BMW. Ik denk dat dit komende tijd ook wel zo zal blijven. Gewoon omdat ik het fantastisch rijdende motoren vind. Maar ook dat zal voor elke persoon niet hetzelfde zijn.

Het belangrijkste is niet welk merk of welke soort je rijdt, het belangrijkste is dát je rijdt. Of dat nu op een nieuwe H-D, een super supersport een Kawasaki of een BMW is en of die motor 500 of 30.000 Euro kost. En of het een 250 cc of een 2300 cc is. Dat boeit totaal niet.

It’s all about motorbikes, always has been, always will be.